Home » Μουσικά Νέα » Από το Billie Jean στην Αστερομάτα: Η πορεία της Κλαυδίας προς τη λάμψη της Eurovision

Από το Billie Jean στην Αστερομάτα: Η πορεία της Κλαυδίας προς τη λάμψη της Eurovision

Ο διαγωνισμός της Eurovision αποτελεί για την Ελλάδα μία ιδιαίτερη μορφή διασκέδασης. Δεν είναι αθλητισμός, δεν αποτελεί θεατρική παράσταση ή κινηματογραφική ταινία, δεν μπορεί κάποιος να το παρακολουθήσει εύκολα από κοντά. Παρ’ όλα αυτά, είναι ένας συνδυασμός τέχνης και ψυχαγωγίας, που μπορεί να απολαύσει κανείς μόνος του ή με τη μεγαλύτερη δυνατή παρέα.

Ο συνδυασμός της μουσικής, της τηλεοπτικής κάλυψης, της προσωπικής αισθητικής του καθενός από εμάς και της τελικής επικράτησης σε πανευρωπαϊκό (ή, πλέον, ακόμη και παγκόσμιο) ανταγωνισμό, δημιουργεί ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα που καθηλώνει όσους Έλληνες θέλουν να το παρακολουθήσουν, ή ακόμη και να προβλέψουν στα στοιχήματα της Eurovision ποιος θα είναι ο τελικός νικητής. Έτσι, δεν είναι καθόλου τυχαίο το γεγονός ότι η επιλογή του καλλιτέχνη που κάθε χρόνο μάς εκπροσωπεί στον διαγωνισμό μπορεί να αποτελέσει αφορμή ακόμη και για… μάχες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αν υπάρχει κάτι το οποίο βρίσκει σύμφωνους τους πάντες είναι το γεγονός ότι φέτος δεν υπήρξε ουσιαστική αμφισβήτηση για τον νικητή. Η Κλαυδία Παπαδοπούλου κυριάρχησε κατά κράτος στον «Εθνικό τελικό», τον εγχώριο διαγωνισμό που ανέδειξε τον εκπρόσωπό μας στην τελική φάση της Eurovision, χάρη σε ένα τραγούδι που είχε πολλά να δώσει, αλλά και μία φωνή που καθηλώνει. Η 22χρονη Κλαυδία, ελπίζει να κατακτήσει την Ευρώπη με το άκρως συναισθηματικό τραγούδι «Αστερομάτα», ολοκληρώνοντας ένα απίθανο ταξίδι από το πατρικό της στον Ασπρόπυργο ως τη σκηνή του Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Τραγουδιού 2025, στη Βασιλεία της Ελβετίας.

Η Κλαυδία είναι ένα κορίτσι με ρίζες στον Πόντο και η καταγωγή των γονιών της έπαιξε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της καλλιτεχνικής ταυτότητάς της. Για πρώτη φορά έκανε την εμφάνισή της στο κοινό πανελληνίως όταν πήρε μέρος στο «Ελλάδα έχεις ταλέντο» του 2017. Το τότε 15χρονο κορίτσι πραγματοποίησε μία εκπληκτική ερμηνεία του «Billie Jean» του Μάικλ Τζάκσον, με την οποία ανέδειξε τις απίστευτες φωνητικές της δυνατότητες. Την επόμενη χρονιά συμμετείχε στο «Voice», στην ομάδα της Έλενας Παπαρίζου που κέρδισε τη Eurovision το 2005. Παρότι δεν κατάφερε να φτάσει ως το τέλος της διαδρομής, το ταξίδι της επιβεβαίωσε τη φήμη της ως ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της χώρας μας.

Η συμμετοχή της στο ριάλιτι άνοιξε τον δρόμο προς το πρώτο συμβόλαιο. Αμέσως μετά, η Κλαυδία υπέγραψε με την Panik Records και κυκλοφόρησε τραγούδια που πολύ γρήγορα αγαπήθηκαν από το ελληνικό κοινό, όπως τα «Χαράματα» και «Βασανίζομαι», τα οποία έγιναν μεγάλες επιτυχίες, με το πρώτο να γίνεται διπλά πλατινένιο. Το 2024, συνεργάστηκε με την ομάδα παραγωγής Arcade και κυκλοφόρησε το πρώτο της EP, εξασφαλίζοντας τη θέση της στη σύγχρονη ελληνική μουσική σκηνή.

Οι live εμφανίσεις της σε MAD VMA και MadWalk, δίπλα σε καλλιτέχνες όπως ο Διονύσης Σαββόπουλος, της χάρισαν πολύτιμη εμπειρία και αναγνωρισιμότητα και την οδήγησαν στην αμέσως επόμενη και μεγαλύτερη μέχρι στιγμής πρόκλησή της: τη Eurovision.

Η πρώτη της προσπάθεια για τη Eurovision, το 2023, με το «Holy Water» δεν είχε το επιθυμητό αποτέλεσμα, όμως το 2025 επέστρεψε πιο δυνατή στον Εθνικό Τελικό με το «Αστερομάτα». Πρόκειται για ένα τραγούδι που συνέγραψε με τους Arcade και το οποίο μιλάει για τον ξεριζωμό των Ποντίων. Η ένωση μοντέρνων και παραδοσιακών ήχων, μαζί με τον βαθύ συναισθηματικό στίχο, συγκίνησαν κοινό και επιτροπή, χαρίζοντάς της την πρωτιά. Το τραγούδι κέρδισε την αγάπη του κόσμου σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και έγινε γρήγορα πλατινένιο.

Η εμφάνισή της στον τελικό χαρακτηρίστηκε από έντονο συναίσθημα και άψογη σκηνική απόδοση, ενώ για τη Eurovision προετοιμάζει ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό show, συνεργαζόμενη με τον καταξιωμένο χορογράφο, Φωκά Ευαγγελινό. Η παράστασή της θα περιλαμβάνει προβολές με τοπία της Ανατολής, ενώ το φόρεμά της, θα είναι κεντημένο στο χέρι με ποντιακά μοτίβα και θα αποτελεί ένα έργο τέχνης, φτιαγμένο από έξι τεχνίτες που συνεργάστηκαν για ένα τέλειο αποτέλεσμα.

Το βίντεο κλιπ του «Αστερομάτα», σε σκηνοθεσία Γιώργου Μπενιουδάκη, είναι γυρισμένο σε μέρη όπως η Κοζάνη και το Σούνιο και αφηγείται μια ιστορία απώλειας και ελπίδας, με εικόνες που παντρεύουν την παράδοση με την τέχνη.

Για την Κλαυδία, το «Αστερομάτα» είναι πολλά περισσότερα από ένα τραγούδι. Είναι ένας σημαντικός συμβολισμός, ότι «το σπίτι είναι οι ιστορίες που κουβαλάμε». Μέσα από τη μουσική της, επιδιώκει να μετατρέψει τον πόνο σε συλλογική ίαση και να εμπνεύσει. Ανεξαρτήτως αποτελέσματος, έχει ήδη καταφέρει να αφήσει το στίγμα της στη σύγχρονη ελληνική μουσική και να ενώσει το παρελθόν με την ελπίδα του αύριο. Εμείς της ευχόμαστε, φυσικά, «καλή επιτυχία»!